پیام‌رسان‌های داخلی در کنار پیام رسان‌های خارجی تقویت شوند

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در واکنش به انتشار اخباری درباره فیلترینگ تلگرام با تاکید بر لزوم تقویت پیام رسان‌های داخلی در کنار پیام رسان‌های خارجی گفت: نباید برخی از تصمیمات منجر به هجوم مردم به سمت پیام‌رسان‌های خارجی شود.

ابوالفضل سروش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: انتشار اخبار ضد و نقیض درباره بسته شدن تلگرام تا پایان فروردین ماه می تواند آرامش روانی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد؛ آن‌هم در شرایطی که  این خبر تاکنون از سوی مراجع مسئول مطرح نشده است.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان با رویکرد بسته در برابر علم و تکنولوژی روز ایستاد، افزود: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان زیان فیلتر تلگرام به مراتب بیش از سود ظاهری آن است. با این حال ما باید توانمندی خود را در استفاده صحیح از تکنولوژی های روز دنیا افزایش دهیم.

نماینده تهران در عین حال با بیان اینکه نباید در زمینه پیام‌رسان‌ها، انحصاری برای پیام رسان های داخلی‌ها ایجاد کنیم و رقابت را در این زمینه از بین ببریم، گفت: البته ما بر ضرورت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی تاکید داریم، با این حال  باید فضای رقابتی در این زمینه حفظ شود و به حق انتخاب مردم توجه شود.

وی تاکید کرد: باید در کنار وجود پیام‌رسان‌های خارجی، پیام‌رسان‌های داخلی را هم تقویت کنیم و اجازه دهیم این پیام رسان‌ها با نمونه‌های خارجی رقابت کنند.

سروش در  پایان اظهار کرد: فیلترینگ تلگرام بیش از آن که امنیتی باشد، فرهنگی است. لذا اگر ما محتوای فرهنگی مناسب داشته باشیم دیگر فیلتر تلگرام ضرورتی نخواهد داشت. با این حال معتقدم نباید با بعضی از تصمیمات باعث هجوم بیشتر مردم به شبکه ها و پیام رسانهای خارجی شویم.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید