نماینده مجلس: فیلترینگ تلگرام همه رشته‌های دولت در کسب و کار مجازی را پنبه می‌کند

 

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: فیلترینگ تلگرام همه رشته‌های دولت را در زمینه کسب و کارهای مجازی پنبه خواهد کرد و متاسفانه نقشه راه دولت را در این زمینه مخدوش می‌کند.

ناهید تاج الدین در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بودجه وزارت ارتباطات در لایحه بودجه ۹۷ چیزی حدود ۳۹ هزار میلیارد ریال یعنی تقریباً سه برابر بودجه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این نشان می‌دهد دولت بر روی ظرفیت‌های فضای مجازی برای ایجاد اشتغال و کسب و کارهای اینترنتی حساب ویژه ای باز کرده، اما متاسفانه فیلترینگ تلگرام یک نقض غرض بزرگ در این زمینه محسوب می‌شود.

وی افزود: فیلترینگ تلگرام همه رشته‌های دولت را در زمینه کسب و کارهای مجازی پنبه خواهد کرد و متاسفانه نقشه راه دولت را در این زمینه مخدوش می‌کند.

وی تاکید کرد: برابر برخی آمار امروز بیش از ۶۰۰ هزار کانال تلگرامی مشغول فعالیت هستند که بیش از ۴۰ درصد آن‌ها فروشگاه‌های مجازی‌اند. برخی دیگر آمار حکایت از وجود ۳۰ هزار کسب و کار اینترنتی در ایران است که ۱۵ هزار کسب و کار در این میان همگی مجازی هستند و بخش بزرگی از این کسب و کارها بر اساس استفاده از شبکه‌های مجازی طرح ریزی شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر هدفگذاری دولت بر روی ایجاد اشتغال مجازی می‌باشد که هست باید از سرپا بودن تلگرام و دیگر شبکه‌های مجازی دفاع کند. علاوه بر مزیت‌های اشتغال، حضور مجازی در تلگرام و اینستاگرام به بخشی از سبک زندگی جامعه تبدیل شده و باید برای این سبک زندگی احترام قائل بود.

تاج الدین خاطرنشان کرد: من متوجه همه تبعات امنیتی این شبکه‌های مجازی در شرایط حاضر هستم اما به نظرم فیلترینگ تلگرام پاک کردن صورت مسئله است در حالیکه می‌توان حتی از ظرفیت‌های تلگرام و شبکه‌های مجازی برای گفت‌وگوی ملی استفاده کرد.

منبع: عصرایران

دیدگاهتان را بنویسید