سرنوشت تلگرام و اینستاگرام چه می‌شود؟

ممکن است که مدیریت تلگرام به درخواست مسئولان کانالی را مسدود یا ادامه فعالیت آن را دچار مشکل کند اما احتمال افشای اطلاعات کاربران با توجه به چارچوب و مقررات این شبکه اجتماعی، ضعیف است.

پول نیوز- ماجرای تظاهرات خیابانی از مشهد شروع شد و کم کم به همه شهرهای ایران رسید. چند روز بعد  خیابان‌های مرکزی تهران هم دیگر تجمعات خیابانی شدند و دقایقی بعد تلگرام، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی داخلی دچار اختلال شد. کمتر از چند ساعت بعد اما اختلالات تلگرام و اینستاگرام گسترده‌تر شد و این دو شبکه محبوب به طور کلی از دسترس ایرانی‌ها خارج شدند. اپراتورهایی مثل همراه اول و ایرانسل هم  همان ابتدای کار و بدون چون و چرا سرویس‌دهی به کاربران را قطع کردند.
حالا اما با اینکه از درگیری‌های خیابان‌های تهران ۴۸ ساعت می‌گذرد هنوز دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی دچار اختلالات شدید است و خبرهای ضد و نقیضی درباره سرنوشت این اپلیکیشن‌ها به گوش می‌رسد.
کیوان نقره‌کار، مشاور معاونت وزارت صنعت معدن تجارت به در این باره به پول نیوز گفت: به عقیده من حیات این دو اپلیکیشن ادامه خواهد داشت و خارج شدن این دو نرم‌افزار از دسترس مردم، موقتی است. او که معتقد است تلگرام به سرنوشت وایبر دچار نخواهد شد، افزود: وایبر هرگز به اندازه تلگرام فراگیری نداشت و جامعه مخاطب آن با جامعه مخاطب تلگرام غیر قابل مقایسه است.
ضمن اینکه امروز هم بیشتر کاربران با استفاده از فیلتر شکن، مشکل عدم دسترسی را برای خود حل کرده‌اند.
این کارشناس فضای مجازی درباره احتمال افشای اطلاعات کاربران ایرانی تلگرام گفت: ممکن است که مدیریت تلگرام به درخواست مسئولان کانالی را مسدود یا ادامه فعالیت آن را دچار مشکل کند اما احتمال افشای اطلاعات کاربران با توجه به چارچوب و مقررات این شبکه اجتماعی، ضعیف است.
نقره کار گفت: جایگاه شبکه‌های اجتماعی باید برای دولتمردان و حتی کاربران تبیین شود. نمی‌توان تلگرام را عامل تجمعات اخیر مردم دانست. من فکر می‌کنم عدم حضور و پاسخگویی و شفاف‌سازی مسئولان تنها راه حل بحران کنونی باشد.

منبع: عصرایران
Tagged with:

دیدگاهتان را بنویسید