رقابت تنگاتنگ واتس اپ با تلگرام

اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب واتس اپ به تازگی در رقابتی تنگاتنگ با تلگرام، قابلیت جدید موقعیت زنده مکانی کاربران را افزوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت fortune، به تازگی اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در جدیدترین به‌روزرسانی خود، قابلیت ارسال موقعیت مکانی کاربران را بصورت زنده افزوده است که به آنها این امکان را می دهد تا به دوستان و خانواده خود در لحظه موقعیت مکانی خود را ارسال کنند.

هم اکنون شرکت واتس‌اپ نیز اعلام کرده است که قصد دارد در جدیدترین به‌روزرسانی خود این قابلیت را به پیام رسان خود اضافه کند و کاربران هم در سیستم عامل اندروید و هم در سیستم عامل iOS قادر خواهند بود با انتخاب دکمه جدید ” Share Live Location” به معنای “ارسال موقعیت مکانی زنده”، موقعیت خود را در لحظه بیابند و در صورت لزوم، برای دیگران ارسال و منتشر کنند.

این ویژگی نیز همانند بسیاری از خدمات و سرویس‌های دیگر واتس اپ، به منظور حفظ و رعایت حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربران، کدگذاری و رمزنگاری شده است و کاربران براحتی می توانند از این قابلیت استفاده کنند. واتس اپ اعلام کرده است که این قابلیت بطور قطع در هفته‌های آتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

شرکت فیس‌بوک دو سال پیش، پیام رسان واتس اپ را خریداری کرد و از آن زمان نیز به منظور رقابت با دیگر اپلیکیشن‌های پیام رسان، همواره در تلاش بوده تا با افزودن قابلیت‌ها و امکانات جدید، قصد دارد کاربران بسیاری را به خود جذب کند. براساس گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط واتس‌اپ،این اپلیکیشن پیام رسان دارای حدود ۱.۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید