راه‌های پشتیبان گیری از اطلاعات شخصی در تلگرام/ کاربران اطلاعات روی تلگرامشان را ذخیره کنند

در کشمکش عدم همکاری تلگرام با ایران احتمال مسدود شدن تلگرام در ایران وجود دارد یا حتی ممکن است تلگرام سرویس خود را روی ایران ببندد. با این احتمالات، عقلانی است کاربران اگر اطلاعاتی روی تلگرام نگهداری می‌کنند، آن را در جایی ذخیره کنند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، مدتی است داغ شدن واقعیت ها و احتمالاتی از جمله احتمالات عقلانی عدم همکاری تلگرام با ایران، تصمیم گیری درباره حاکمیت مجازی کشور توسط صهیونیست ها و در خارج کشور، اشراف اقتصادی و امنیتی خارجی از طریق سوء استفاده از کلان داده ها توسط سرویس های خدمات بیگانه و بالا بودن میزان جرائم و مفاسد اخلاقی مسئولان کشور را متوجه انحصار پیام رسان تلگرام در ایران کرده و درصدد چاره‌اندیشی برای این موضوع پیش از اینکه کار از کار بگذرد برآمده اند.

در کشمکش عدم همکاری تلگرام با ایران این احتمال وجود دارد که دسترسی به تلگرام در ایران مسدود شود یا حتی تلگرام سرویس های خود را روی ایرانی ها ببندد.

با توجه به این احتمالات عقلانی است که کاربران احتیاط کنند و اگر اطلاعاتی روی تلگرام نگهداری می کنند را در جایی ذخیره کنند.

دارندگان کانال های تلگرامی توصیه می شود اگر لوگو، عکس‌، لیست اعضا و آیدی‌ها را در جایی ذخیره ندارند این اطلاعات را ذخیره کنند تا برای راه‌اندازی مجدد کانال در پیام‌رسان دیگر با نقص اطلاعات مواجه نشوند.
علاوه بر این، برخی کاربران از Saved messagess تلگرام  یا برخی چت‌ها به عنوان محل ذخیره اطلاعات استفاده می کنند که لازم است قبل از قطع دسترسی به تلگرام این اطلاعات را در جای دیگری ذخیره کنند. برای این کاربران راه‌هایی برای تهیه پشتیبان‌ از اطلاعات وجود دارد.

*ذخیره اطلاعات شخصی موجود در تلگرام

برای ذخیره کردن چت‌های تلگرام افزونه ای در مرورگر کروم به نام ExtensionSave Telegram Chat History وجود دارد که کاربران می توانند با قرار دادن آدرس https://chrome.google.com/webstore/detail/save-telegram-chat-histor/kgldnbjoeinkkgpphaaljlfhfdbndfjc?hl=en در آدرس بار این مرورگر آن را دانلود کنند.

همچنین فایل‌هایی که کاربران از تلگرام دانلود می کنند به طور خودکار در فولدری به نام Telegram ذخیره می شوند که دسترسی به فایل‌های صوتی و تصویری می‌توانید از این طریق امکان‌پذیر است.

یا در روش ساده تر، اگر کاربر قصد دارد چت خاصی را ذخیره می کند می تواند روی چت کلیک کند و با انتخاب گزینه save as صفحه این چت در مرورگر را ذخیره کند یا می تواند نسخه PDF چت را ذخیره کند.

Tagged with:

دیدگاهتان را بنویسید