راه‌اندازی قابلیت جدید واتس اپ شبیه کانالهای تلگرام

پیام‌رسان واتس اپ در قابلیتی جدید، به کاربران خود در گروه‌های واتس اپ این امکان را می دهد که تنها ادمین گروه، اقدام به ارسال مطالب کند و دیگران نتوانند در گروه پست بگذارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت independent، اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ، مدتی است که در رقابت با سایر پیام رسان‌های محبوب و قدرتمند، به افزودن قابلیت‌های جدید اقدام کرده است. هم اکنون نیز با اضافه شدن این قابلیت و امکان جدید، کاربرانی که ادمین گروه‌های مکالمه و چت در واتس اپ باشند، از این پس قادر خواهند بود تنها خود پست گذاشته و دیگر اعضای گروه دیگر نتوانند مطلبی ارسال کنند.

به عبارتی دیگر، این قابلیت جدید بسیار شبیه به کانال های اپلیکیشن پیام رسان تلگرام است چراکه ادمین گروه تنها قادر است مطلب ارسال کند و دیگران هم فقط قادرند آن مطالب را بخوانند.

این قابلیت جدید به نام  Restricted Groups بوده و تنها در صورتی که ادمین گروه مذکور، فقط یک نفر باشد، قابل اجرا خواهد بود. بدین ترتیب، ادمین گروه قادر خواهد بود مطالب را ارسال و منتشر کند تا دیگر اعضای گروه آنها را بخوانند. لازم به ذکر است که سایر اعضای گروه نمی توانند پست ارسال کرده و یا حتی اظهار نظر کنند.

ادمین گروه می تواند با روشن کردن قابلیت Restricted Groups در تنظیمات واتس اپ، این قابلیت را فعال سازی کند و دیگر اعضای گروه نیز در صورتی که خواستار برقراری ارتباط با ادمین باشند، می توانند از طریق Message Admin button با وی در ارتباط باشند و اظهار نظر کنند.

در اینجا باید گفت که این قابلیت جدید، برای بسیاری از کاربران مفید و کاربردی به شمار خواهد آمد چراکه بسیاری از گروه های واتس اپ تنها به منظور اطلاع رسانی در فضای مجازی تشکیل و ساخته شده‌اند، بنابراین اظهار نظر، چت و مکالمات اعضای گروه می تواند موجب سردرگمی و اغتشاش در گروه شود.

براساس گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط واتس‌اپ، این اپلیکیشن پیام رسان دارای حدود ۱.۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان است و از محبوبیت بسیاری در میان کاربران اینترنتی برخوردار است. شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴،  ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیتهای جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است.

این قابلیت جدید هم اکنون به صورت نسخه آزمایشی (بتا ورژن) برای تمامی گوشی هایی با سیستم عامل اندروید و iOS موجود و قابل دسترسی است.

منبع: ایسنا
Tagged with:

دیدگاهتان را بنویسید