حرف حساب / دولت بی برجام – دولت بی تلگرام /آقای روحانی چه برنامه‌ای برای مردم دارید؟  

حمیدرضا جلایی پور / دولت بی برجام دولت بی تلگرام

حمید رضا جلایی پور ضمن مخالفت با فیلترینگ تلگرام نوشت : برجام و حفظ تلگرام مهم‌ترین دستاوردهای دولت روحانی بوده‌اند و در حالی‌که اولی توسط دولت ترامپ در معرض تهدید قرار گرفته است، حفظ دومی ضرورت بیشتری پیدا کرده است. بدون برجام و تلگرام دولت روحانی نزد بخش بزرگی از جمعیت ایران بی‌میراث – بی‌دستاورد محسوب خواهد شد. بر اساس نظرسنجی‌های معتبر ریزش از حامیان دولت نه به سمت اصولگرایان که به سمت ناامیدان از اصلاح و بریدگان از نظام سیاسی است و به همین دلیل شایسته است فیلترینگ تلگرام مورد نقد اصولگرایان هم باشد.

 محسن ماندگاری / تلگرام و حمایت از کالای ایرانی!

آیا هیچ پیام رسان داخلی نمی تواند جایگزین تلگرام در ایران شود؟ اگر حاکمیت بتواند همه راههای عبور از فیلترینگ را مسدود کند (که تقریبا غیرممکن است) و همزمان یارانه سنگینی به پیام رسانهای داخلی بدهد تا آنها بتوانند با حذف هزینه خرید اشتراک اینترنت، بصورت رایگان خدمات رسانه ای به مخاطبان بدهند و در عین حال برخی خدمات بانکی و اداری را در بستر آن طراحی کنند، می توان امیدوار بود بخشی از مردم که دغدغه سیاسی و یا امنیتی ندارند به این پیام رسانها اقبال نشان دهند. این کاری است که الان پیام رسان #سروش وابسته به صداوسیما شروع کرده و تبلیغات آن هم از تلویزیون پخش می شود؛ استفاده از پیام رسان سروش با ترافیک رایگان همراه اول و ایرانسل.

خلق این محصولات در ظاهر نیز در راستای حمایت از شعار سال یعنی حمایت از کالای_ایرانی است. اما به همان اندازه که ایران خودرو و سایپا با زور و ضرب محدود کردن رقبای خارجی و سوبسیدهای کلان دولتی در خلق یک برند ملی موفق بوده اند می توان به موفقیت پیام رسانهای داخلی که با وام بدون بهره ۵ میلیاردی و سوبسیدهای کلان دولتی آغاز بکار کرده اند امیدوار بود.

مهدی محمدی / آقای روحانی چه برنامه‌ای برای مردم دارید؟  

منبع: الف

دیدگاهتان را بنویسید