توضیح یک خبر از قول دبیر شورای عالی فضای مجازی/ مسدود نشدن تلگرام برداشتی اشتباه است

مرکز ملی فضای مجازی کشور در توضیح نقل قولی از دبیر شورای عالی فضای مجازی مبنی بر اینکه تلگرام مسدود نمی شود، اعلام کرد: این برداشت از صحبت‌های وی اشتباه بوده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، در حالی که امروز بسیاری از رسانه خبری از قول ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی منتشر کرده بودند که «تلگرام مسدود نمی شود. تاریخی برای مسدود کردن تلگرام مطرح نشده، اما هر آن ممکن است شرایطی برای انسداد تلگرام پیش بیاید.» روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور اعلام کرد، این برداشت از صحبت‌های فیروزآبادی اشتباه بوده است.

روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور اعلام کرد: در پی سخنان دبیر شورای عالی فضای مجازی در برنامه رادیویی ذره بین به اطلاع می رساند، به اشتباه از سخنان دکتر فیروزآبادی در رسانه ها تعبیر به عدم انسداد پیام رسان تلگرام شده است، در صورتی که ایشان در این گفتگو اعلام کرد که «فعلا تاریخی برای مسدود کردن تلگرام مطرح نشده و اصلا بحث مسدود شدن برای تصمیم گیری مطرح نشده است. مرتبا شقوق مطرح می شود و همانطور که می دانید در دی ماه نیز برای مدت دو هفته مسدود شد و هر آن ممکن است، اگر شرایطی پیش بیاید این انسداد در تلگرام حاصل شود، ولی فعلا قرار بر این است که علی رغم این که ما قوانین ضد انحصار نداریم و به روش معمولی نسبت به تقویت پیام رسان های داخلی اقدام می کنیم، فعلا تصمیمی در رابطه با انسداد گرفته نشده و تلاش می‌کنیم تا از راه تشویق و اقناع هم مردم و هم کسانی که کانال ها و گروه های پر ترافیک دارند، کسب و کارها، سازمان ها و موسساتی که کانال دارند، نسبت به کوچ اقدام کنند و داخل کشور نیز ظرفیت مناسب فراهم کردیم.»

Tagged with:

دیدگاهتان را بنویسید