تلگرام هم به عرصه ارزهای رمزنگاری شده پیوست؟

گزارش‌های منتشر شده حاکی است که پیام‌رسان تلگرام نیز به‌دنبال توسعه پلت‌فرم بلاک چین و عرضه ارز رمزنگاری شده اختصاصی به نام "گرام" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت international business times، این روزها که بازار ارز مجازی و رمزنگاری شده موسوم به بیت‌کوین بسیار داغ شده است و همه جا خبرهایی از ارزش بالای این ارز و سرمایه‌گذاری‌های متعدد در آن شنیده می‌شود، دولت‌های بسیاری نیز درباره سرمایه‌گذاری در این ارز مجازی که در اصل واقعیت ندارد، به مردم و شهروندان خود اخطار داده‌اند و همواره از ارزش پوچ و حبابی شکل آن سخن گفته‌اند.

حالا گزارش شده است که اپلیکیشن پیام رسان محبوب و پرطرفدار روسی تلگرام نیز می‌خواهد پا در عرصه ارزهای رمزنگاری شده گذاشته و پلت‌فرم‌های شبیه به بیت کوین ماینینگ را به طور اختصاصی برای خود ایجاد کند.

طبق گزارش های برخی وب سایت‌های روسی زبان، تلگرام درصدد ایجاد و راه اندازی پلت‌فرم بلاک چین اختصاصی خود تحت عنوان TON یا Telegram Open Network است و فناوری مورد استفاده در این مورد از بلاک چین استفاده شده در بیت کوین برگرفته شده است البته با این تفاوت که قرار است بهبودهایی برروی آن صورت گیرد.

آنتوان روزنبرگ  – یکی از مهندسان پیشین تلگرام – با انتشار ویدیویی در فیس بوک آماری را در این باره اعلام کرده و از تلاش تلگرام برای توسعه و گسترش پلت‌فرم ارزهای رمزنگاری شده اختصاصی تلگرام با استفاده از این پیام‌رسان خبر داده است.

این اقدام تلگرام در حالیست که بسیاری از غول‌های تکنولوژی امکان ارسال و انتقال پول را با استفاده از اپلیکیشن های پیام رسان خود فراهم آورده‌اند. بنابراین اخبار تلگرام نیز تصمیم گرفته است این بار با بهره‌مندی از ارزهای رمزنگاری شده که این روزها ارزش و طرفداران بسیاری پیدا کرده است، امکان نقل و انتقالات پول را برای خود و کاربرانش محیا کن و بدین ترتیب ارز رمزنگاری شده اختصاصی خود را تحت عنوان “گرام” (Gram) نامگذاری کند و پلت‌فرم توسعه یافته امکان استفاده از این ارز را حتی در سایر پیام رسان‌های نیز فراهم کند.

طبق گزارش های بلومبرگ، با توجه به آنکه هم اکنون اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام بالغ بر ۱۸۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، همانند سایر ارزهای رمزنگاری شده نیازی ندارد که توجه کاربران جدیدی را به خود جلب کند. بنابراین انتظار می رود که این ارز رمز نگاری شده اختصاصی تلگرام از استقبال بی نظیری از سوی کاربران تلگرامی و سایر پیام رسان ها برخوردار شود.

در اینجا باید متذکر شد که این گزارش‌ها و اخبار هنوز توسط پاول دوروف – موسس و مدیر عامل تلگرام – و همچنین سایر منابع رسمی تایید نشده است و وی در این باره تنها در صفحه توییتر خود اعلام کرده است که کاربران باید از منابع رسمی که توسط وبلاگ رسمی تلگرام منتشر می شود، خبر دریافت کنند و در غیر این صورت اخبار قابل اعتماد نخواهند بود.

البته باید گفت که حباب بیت کوین پس از آنکه هرروز در حال بزرگتر شدن بود،   در ۲۴ ساعت گذشته حباب ارزش افزایشی آن ترکید و ارزش آن حدود یک چهارم کاهش یافت و به زیر ۱۳ هزار دلار تنزل کرد.

بیت کوین یک ارز دیجیتالی رمزنگاری شده است که باید توسط سیستم‌های رایانه و با استفاده از الگوریتم های پیشرفته ای استخراج یا ماینینگ شود. در ابتدای ماه جاری میلادی بهای بیت کوین حتی به مرز ۱۹ هزار دلار هم رسید.

البته دولت‌های بسیاری از ارزش غیر واقعی و حبابی شکل ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده سخن می گویند و همواره شهروندان و کاربران خود را از سرمایه گذاری و خرید و فروش به این ارزهای غیر واقعی برحذر می‌کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید