با انتقال سرور تلگرام به ایران به دنبال دخالت در حریم خصوصی شهروندان نیستیم/ انتقال سرورها از نظر اقتصادی و امینتی مهم است

محمدجواد آذری جهرمی گفت: رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی حافظ حریم خصوصی مردم و دسترسی آزاد به اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در یک برنامه تلویزیونی در رابطه با انتقال سرور تلگرام به ایران گفت: تا ۱۰ روز دیگر مصوبه شورای عالی فضای مجازی در زمینه انتقال سرور تلگرام به ایران ابلاغ خواهد شد. انتقال سرور سرویس‌های خارجی مانند تلگرام به منظور رونق اقتصادی شبکه‌های اجتماعی داخلی صورت گرفته است.

جهرمی در ادامه گفت: دراین مصوبه از سوی شورای عالی فضای مجازی، موضوعات مربوط به انتقال سرورهای شبکه های اجتماعی و پیام رسان به ایران از جمله تلگرام، الزام نیست بلکه ایجابی است. جدا از بحث ساماندهی وضعیت شبکه های پیام رسان در کشور، انتقال سرورهای تلگرام به ایران از بعد اقتصادی و امنیتی نیز حائز اهمیت است چرا که حجم اطلاعات عظیمی از کاربران ایرانی در اختیار این شرکت خارجی است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: انتقال سرورهای سرویس دهنده خارجی تلگرام به ایران باعث بهبود کیفیت و کاهش قیمت و افزایش سرعت دسترسی به این سرویس خواهد شد و از سوی دیگر نقطه قوتی برای حضور جهانی ایران خواهد بود چرا که این پیام رسان بین المللی است و از سراسر جهان مشترک دارد.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: باید قوانین و مقررات حضور سرویس دهنده‌های خارجی در ایران مانند سایر کشورها شفاف باشد. در این زمینه مذاکرات بنا به دستور در حال پیگیری است و امیدواریم که این اتفاق رخ دهد.

جهرمی در پایان در رابطه با سیاست دولت مبنی بر احترام به انتخاب مردم و استفاده از شبکه‌های اجتماعی گفت: رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی حافظ حریم خصوصی مردم و دسترسی آزاد به اطلاعات است. در صورتی که پیام رسان تلگرام پیشنهاد ایران یعنی انتقال سرور به ایران را نپذیرد قانون گذار درخصوص فعالیت آن در کشور تصمیم گیری خواهد کرد.

7888

همچنین گفتنی است که محمد جواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت یک پست در صفحه اینستاگرامی خود در رابطه با تلگرام منتشر کرده است و اعلام کرد اگر بخواهیم هر مذاکره‌ای با هر سرویس بین المللی برای حضور در ایران داشته باشیم، مذاکره‌ای غیرتمندانه خواهیم داشت. این درحالی است که طبق گفته‌های پاول دروف، مدیر عامل تلگرام، این پیام رسان قصد همکاری با ایران و  هیچ کشوری را برای در اختیار قرار دادن اطلاعات کاربران و انتقال سرورهایش را ندارد.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید