پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی فیلترینگ تلگرام از سوی یوسف‌نژاد

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی فیلترینگ تلگرام و تبعات احتمالی آن تشکیل شود.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح موضوع فیلترینگ تلگرام و ایجاد محدودیت‌هایی در این زمینه، اظهار کرد: متاسفانه مجلس در این زمینه حالت انفعالی و عکس‌العملی دارد در حالیکه حق مردم باید از طریق مجلس اعمال شود و نمایندگان باید بیشتر نسبت به این قضایا حساسیت نشان دهند.

وی افزود: مجلس باید در این زمینه جلودار و پیشاهنگ باشد. دستگاه‌های تخصصی نظرات خود را از حیث امنیتی، فنی و اجتماعی ارائه می‌کنند اما تلفیق اینها در مجلس قابل انجام است و باید کارگروه یا حتی کمیسیون ویژه‌ای در این زمینه تشکیل شود که ماموریت آن بررسی فیلترینگ، ایجاد محدودیت و همچنین نحوه فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی باشد.

نماینده مردم ساری در مجلس اضافه کرد:‌ در حال حاضر موضع‌گیری‌ها در بدنه دولت در این زمینه متفاوت است. رییس‌جمهور، وزیر ارتباطات و رییس شورای عالی فضای مجازی هر کدام یک جور حرف می‌زنند. طبیعتا این موضوع باید از جوانب مختلف بررسی شود و مجلس هم به طور جدی وارد بررسی موضوع شود.

یوسف‌نژاد ادامه داد: فراکسیون امید هم با تشکیل کارگروهی مرتبط، وظیفه و تکلیف خود را در این زمینه انجام می‌دهد تا تبعات این امر را از حیث سیاسی، اقتصادی و امنیتی بررسی کنیم و جواب قانع‌کننده‌ای برای جامعه داشته باشیم.

وی در پایان گفت که اظهارنظرهای مختلف از بدنه دولت و مجلس نشان می‌دهد هنوز تصمیم قانع‌کننده‌ای در این زمینه اتخاذ نشده است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید