هیچ توجیهی برای حمایت‌ علنی از فعالیت تلگرام وجود ندارد

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای تصریح کرد: هیچ توجیهی برای حمایت های علنی و پشت پرده از فعالیت نرم افزار تلگرام و مانند آن در کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای، از طرح حذف پیامرسان خارجی «تلگرام» و جایگزینی پیامرسان های داخلی استقبال کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

«امروزه فضای مجازی یکی از عرصه های مهم جنگ نرم و آوردگاه مصاف حق و باطل محسوب می شود و دشمن غدار، روح و جان مردم کشور، خصوصا نسل جوان را هدف قرار داده است.

با توجه به نامگذاری سال ۹۷ با عنوان«حمایت از تولید داخلی»، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی فرصت را غنیمت شمرده و ضمن اعلام حمایت از پیامرسان های داخلی، خواستار برخورد جدی و مسئولانه، با حذف پیام رسان تلگرام است. به همین مناسبت مواردی از مهم ترین خسارت های ناشی از رواج تلگرام  و پیام رسان های  غیر بومی به شرح ذیل ارائه می گردد:

۱- رد پای پیام رسان تلگرام در بخش قابل توجهی از جرایم دادسراها و دادگاه های خانواده و دیگر پرونده های مفاسد اقتصادی بنا بر آمار منتشر شده از سوی قوه قضاییه، کاملا مشهود است که علت اصلی آن  دشواری شناسایی عاملان جرم و جنایت می باشد.

۲- کارشکنی و اخلال در هدایت اقتصادی کشور و تهدید به استفاده از واحد پول مجازی که بنا بر اذعان کارشناسان اقتصادی، تهدیدی بزرگ برای اقتصاد کشور محسوب شده و می تواند باعث خروج بی حساب و کتاب ارز از کشور گردد.

۳- لانه گزینی و استقرار پایگاه های متعدد معاندین و دشمنان داخلی و  خارجی در این نرم افزار از طریق ایجاد گروه و کانال های مختلف با نشر انواع مطالب کذب، سبب ایجاد شایعه و سست نمودن ایمان مردم به نظام اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن دستگاه های دولتی و اجرایی کشور شده است.

۴- شیوع سرطانی استفاده از مطالب غیر اخلاقی و مستهجن در تبلیغات کالاهای خارجی در این پیام رسان، به دلیل ارزانی  تبلیغات باعث نابودی و اضمحلال اخلاقیات در جامعه و به خصوص در میان نسل جوان گردیده است.

۵- نقش آفرینی در ارائه انواع آموزش های تروریستی، ایجاد شورش و اغتشاش، تخریب اموال عمومی و نحوه ساخت انواع بمب و سایر ادوات خرابکاری، نموده است.

۶- فعالیت های تلگرام و دیگر نرم افزارها و پیامرسان های غیر بومی، متمرکز در حوزه اقتصادی و در دست گرفتن منابع مالی ملل می باشد و فضا سازی امنیتی، اجتماعی، نظامی وحتی تلاش های انسان دوستانه بهانه ای برای  نیل  به  این هدف است. اعلام پول اعتباری از طرف این پیام رسان و تهدید به غیر قابل فیلتر شدن نیز ضرورت فیلترینگ این پیام رسان را مضاعف و جدی تر می نماید.

در پایان تاکید بر این نکته ضروری است؛ با توجه به شرایط موجود در کشور که جمع زیادی از جوانان مستعد و خلاق در عرصه فناوری های نوین ارتباطی، مشغول به فعالیت هستند و در صورت حمایت و توجه، به خوبی توانایی برطرف نمودن نیاز کشور را در عرصه ارتباطات و پیام رسانی دارا می باشند، هیچ توجیهی برای حمایت های علنی و پشت پرده از فعالیت نرم افزار تلگرام و مانند آن در کشور وجود ندارد و این جمعیت کوچکترین اغماضی را در فرصت سوزی و تعلل در هموار کردن مسیر پیام رسان های داخلی، بر نمی تابد.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

فروردین ۱۳۹۷»

دیدگاهتان را بنویسید