نخست‌وزیر انگلیس: تلگرام نباید اجازه دهد به تریبون تروریست‌ها تبدیل شود

نخست‌وزیر انگلیس در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت تلگرام نباید اجازه دهد به محفلی برای تجمع تروریست‌ها تبدیل شود.

به گزارش فارس، «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلستان در اجلاس «مجمع جهانی اقتصاد» در داووس از «تلگرام» بابت کوتاهی در حذف مطالب دارای محتوای افراطی انتقاد کرد.

وی از شرکت‌های بزرگ دیجیتال خواست اقدامات خود برای حذف مطالب دارای محتوای تروریستی و جلوگیری از بارگذاری آنها روی بستر اینترنت را تشدید کنند.

ترزا می در ادامه گفت: «درست همان‌طور که این شرکت‌های بزرگ بایستی اقداماتشان را تشدید کنند ما به همکاری‌هایی در سطح صنایع مختلف نیاز داریم، زیرا بسترهای کوچکتر ممکن است به سرعت به محفل یا پاتوق مجرمان و تروریست‌ها تبدیل شوند.»

نخست‌وزیر انگلستان در ادامه گفت: «این چیزی است که درباره تلگرام شاهد آن بوده‌ایم و لازم است بسترهایی مانند این، همکاری‌های بیشتری با ما داشته باشند. هیچ کس نمی‌خواهد به عنوان تریبون تروریست‌ها یا گزینه ارجح کودک‌آزارها شناخته شود.»

«ترزا می» تصریح کرد: «از جایگاه دولت‌ها، این هم صحیح است که ما مسئولیت‌های قانونی رسانه‌های اجتماعی درباره محتوایی که در سایت‌هایشان به اشتراک می‌گذارند را مورد بررسی قرار دهیم. حفظ وضعیت موجود، هر چه جلوتر می‌رویم، غیرممکن‌تر می‌شود.»

منبع: الف
Tagged with:

دیدگاهتان را بنویسید