نامه روحانی برای محدودیت تلگرام

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از نامه چندی پیش رئیس جمهور برای محدودیت تلگرام خبر داد.

هدایت‌الله خادمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به پُست منتشر شده در صفحه اینستاگرام رئیس جمهور مبنی بر مخالفت دولت با فیلتر شدن تلگرام، گفت: در نشست برخی از اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی با مسئولان امنیتی کشور در بخش فنی برای بررسی فیلترینگ شبکه‌های مجازی و تقویت شبکه‌های داخلی، نامه‌ای به اعضای فراکسیون مبنی بر تقاضای رئیس‌جمهور برای جایگزین کردن پیام‌رسان‌های داخلی به جای تلگرام و انجام محدودیت‌های  لازم در این زمینه به اعضای فراکسیون نشان داده شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه مسئولان ما بعضا صحبت‌های متناقضی می‌کنند و و اسم این کار را هم سیاسی‌کاری می‌گذارند، افزود: بهتر است که مسئولان در هر شرایط و مکانی یک حرف بزنند و تناقض‌گویی نکنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تأکید بر اینکه مسئولان دولتی خودشان پیگیر فیلتر تلگرام بودند، تصریح کرد: اگر مسئولان دولتی به دنبال فیلتر تلگرام نبودند، این کار انجام نمی‌شد.

خادمی با بیان اینکه فیلتر تلگرام مسئولیت اجتماعی دارد، لذا مسئولان دولتی با این‌گونه اظهارنظر‌ها یکی به میخ و یکی به نعل می‌زنند که این نوع رفتار، نشان‌دهنده عدم شفافیت است، اظهار داشت: بهتر است که دولت‌ها پای تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند، بایستند و این‌گونه نباشد که اگر تصمیمی تبعاتی داشت آن را به پای دیگران و اگر نداشت به نام خودشان بنویسند.

پیش از این سیدجواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به جلسه این فراکسیون با مسئولان امنیتی کشور در بخش فنی،  برای بررسی فیلترینگ شبکه‌های مجازی و تقویت شبکه‌های داخلی به تسنیم گفته بود، که با توجه به دستور صریحی که رئیس‌جمهور درباره پیگیری انسداد برخی از شبکه‌های مجازی داده است، ان‌شاءالله این موضوع حل خواهد شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در پاسخ به این پرسش که “آیا رئیس‌جمهور دستور انسداد شبکه‌های مجازی را صادر کرده‌ است؟” اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور در پی اغتشاشات دی‌ماه سال گذشته و سوء‌استفاده وسیع دشمنان از اغتشاشات و هدایت آن، دستوراتی را به وزیر ارتباطات داده که مفهوم این دستورات این است که با تقویت شبکه‌های داخلی، شبکه‌های خارجی مسدود شود.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم
Tagged with:

دیدگاهتان را بنویسید