مهلت دولتی‌ها تمام شد اما از تلگرام خارج نشدند + مستندات

در حالیکه برخی کانالهای خبری دستگاه‌های دولتی امروز خبر از پایان مهلت فعالیت دولتیها در تلگرام دادند اما این مهلت هفته گذشته به اتمام رسیده و فعالان کنونی به نوعی متخلف محسوب می‌شوند.

دولت در تاریخ ۲۹ فروردین ماه در بخشنامه‌ای دستگاه‌های دولتی، قوای سه‌گانه و نهادهای عمومی غیردولتی را موظف کرد که ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، هرگونه فعالیت و ارائه خدمات خود را از طریق پیام‌رسانهای اجتماعی داخلی انجام دهند و بسترهای لازم در این زمینه را فراهم کنند.

این بخشنامه خطاب به “کلیه نهادهای قوای مجریه، مقننه و قضائیه، وزارتخانه‌ها، سازمانها، موسسات دولتی شرکتهای دولتی، استانداریها، نهادهای عمومی غیردولتی و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است”؛ به امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری رسیده است.

این در حالی است که طی یکی دو روز اخیر برخی نهادهای دولتی طی اطلاعیه‌ای تلگرامی اعلام کردند که «امروز آخرین مهلت استفاده از تلگرام برای دولتیهاست.»

جالب است در متن این اطلاعیه آمده که «امروز آخرین مهلت استفاده از پیام‌رسان تلگرام است و از امروز استفاده دستگاه‌های دولتی از تلگرام، تخلف محسوب می‌شود.»

در حالیکه تا همین لحظه برخی کانالهای منتسب به دولت و چهره‌های دولتی مشغول فعالیت هستند، باید گفت که از بخشنامه مذکور حدود ۱۰ روز می‌گذرد و عملا مهلت دستگاه‌های دولتی سه روز است که سرآمده و هرگونه فعالیتی از انتهای هفته گذشته می‌بایست تخلف محسوب شود.

به گزارش تسنیم با توجه به اینکه قید هرگونه فعالیت و ارائه خدمات باید از طریق پیام‌رسانهای بومی باشد، در بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور آمده است در زیر نمونه‌ای از فعالیتهای کانالهای تلگرامی دستگاه‌ها و بخشهای دولتی آمده است:

حال این سوال مطرح می‌شود که اگر مبنا را بخشنامه دولت قرار دهیم، چه نوع برخوردی با متخلفان صورت خواهد گرفت؟

منبع: الف

دیدگاهتان را بنویسید