مخاطرات اقتصادی انحصار تلگرام جدی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه، انحصاری شدن تلگرام در فضای مجازی مخاطرات جدی اقتصادی را در پی خواهد داشت گفت: همانطور که رئیس جمهور تاکید کرد فضای مجازی ایران باید از انحصار تلگرام خارج شود.

مهرداد لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه انحصاری شدن یک نرم افزار در فضای مجازی کشور مخاطرات جدی اقتصادی را در پی خواهد داشت، گفت: جدای از مباحث سیاسی و فرهنگی باید به این نکته توجه داشت که از زمانی که تلگرام در فضای مجازی ایران به شکل انحصاری درآمد باید منتظر عواقب اقتصادی آن هم می‌بودیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به آسیبهای جدی اقتصادی حضور تلگرام در فضای مجازی ایران گفت: همانطور که رئیس جمهور تاکید کرد فضای مجازی ایران باید از انحصار تلگرام خارج شود.

وی افزود، بسیاری از کشورهای  دنیا به دلیل همین مخاطرات اقتصادی به سمت پیام رسانهای داخلی حرکت کردند اما به نظر میرسد در کشور ما در گام اول باید به دنبال انحصار زدایی از فعالیت تلگرام در کشور باشیم.

این نماینده مجلس گفت: وقتی یک شبکه اجتماعی به صورت انحصاری در فضای مجازی کشور فعال باشد یکی از مهمترین آسیبی که وارد میشود فضا سازی روانی است که میتواند در مباحث مختلف اقتصادی نیز تبعات خاص خود را داشته باشد.

وی افزود، به عنوان مثال زمانی که با التهاب در بازار ارز رو به رو می‌شویم، فعالیتهای سوداگرانه در تلگرام به این التهابات دامن زد و در این مورد عملا مدیران  بازار ارز کشور نتوانستند کنترل کامل این بازار را در دست داشته باشند و از این مسیر شاهد رشد قیمت ها در این بازار بودیم. ممکن است در آینده همین فضا سازیها در خصوص بازارهای دیگر نیز ایجاد شده و مخاطراتی را به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: انحصار در هر زمینه‌ای فساد را به همراه خواهد داشت و فضای مجازی نیز از امر مستثنی نیست. انحصار زدایی از حضور تلگرام در فضای مجازی ایران نگاه مثبتی است که از سوی رئیس جمهور مطرح شده و امیدواریم مردم نیز در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند. به نظر میرسد خارج شدن فضای مجازی کشور از انحصار تلگرام برای مردم ایران به خصوص از لحاظ اقتصادی نیز مفید باشد.

منبع: تسنیم
Tagged with:

دیدگاهتان را بنویسید