فیلتر تلگرام شایعه است؛ نحوه ساماندهی و پویش کانال‌ ها

معاون مرکز رسانه‌های دیجیتال با اعلام احراز هویت ۸۲۰۰ کانال تلگرامی، شایعه‌ی فیلتر شدن تلگرام را رد کرد.

شیرکوند گفت: «تاکنون ۸۲۰۰ کانال تلگرامی در این مرکز ساماندهی شده‌ است. این کانال‌ها باید به ضوابط شانزده‌گانه متعهد باشند. علاوه بر این حدود هزار صفحه‌‌ی اینستاگرامی نیز در این مرکز به ثبت رسیده‌اند.»

به گفته‌ی شیرکوند، قرار است برای این کانال‌ها از طرف مرکز رسانه‌های دیجیتال پویشگر فارسی ارائه شود تا افراد بتوانند محتوای این کانال‌ها را به‌راحتی جست‌وجو کنند. اکنون طراحی پویشگر فارسی در مرحله پایانی قرار دارد. همچنین با طرح رتبه‌بندی کانال‌های تلگرامی مخاطبان می‌توانند کانال‌های برتر را شناسایی کنند.

معاون مرکز رسانه‌های دیجیتال اعلام کرد: «قرار است محیطی را برای خانواده‌ها تعریف کنیم تا بر اساس طرح سما (سالم، مفید و امن) به اعضای خانواده اجازه‌ی استفاده در این کانال‌ها داده شود.»

شیرکوند ادامه داد: «کانال‌های تلگرام باید بر اساس ضوابط شانزده‌گانه طرح سما، آن را پذیرفته و به این قوانین پایند باشند تا بتوانند در طرح رتبه‌بندی شرکت کنند. البته ماندگار بودن کانال‌ها در طرح سما هم بسیار اهمیت دارد. در صورت مشاهده هرگونه تخلف بر اساس پروژه فرهنگ‌یار و تخطی آن‌ها از ضوابط شانزده‌گانه مطرح‌شده، نشان شامد (شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال) از آن‌ها گرفته شده و قطعا از آن محیط اخراج خواهند شد.»

شیرکوند در مورد شایعه فیلتر شدن تلگرام گفت: «چنین موضوعی صحت ندارد. مسئولان به دنبال آن هستند که ضمن تقویت شبکه‌های اجتماعی  بومی، مساعدت‌های لازم مالی نظیر اعطای وام و بسترسازی لازم افزایش خدمات و پنهانی باند آن‌ها ارائه شود.»

او تأکید کرد: «هر شبکه‌ای بتواند ضوابط کشور را رعایت کند، مشکلی برای ادامه‌ی کارش در ایران نخواهد داشت. به دنبال مجاب کردن برخی از  شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت بر اساس ضوابط مد نظر جمهوری اسلامی ایران هستیم.»

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید