فیلترینگ موقت تلگرام رفع شود/ استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی نیازمند اعتمادسازی است

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع فیلتر موقت تلگرام شد و گفت که استفاده از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی نیازمند اعتمادسازی است.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چند سالی است که مردم از تلگرام و برخی شبکه‌های پیام‌رسان دیگر در حوزه فضای مجازی استفاده می‌کنند و کسب و کارهای زیادی نیز در این فضا ایجاد شده که دولت هم به دنبال تقویت و افزایش آنها بوده است.

وی افزود: اینکه ما بگوییم باید از اینترنت ملی استفاده کنیم یا پیام‌رسان‌های داخلی را فعال کنیم به معنی این نیست که دسترسی به پیام‌رسان‌های خارجی قطع شود بلکه باید در کنار فعال بودن آنها، نرم‌افزارهای داخلی نیز توسعه داده شوند و مردم از طریق رسانه‌ها آگاه شوند که این خدمات در فضاهای مجازی داخلی هم ارائه می‌شود.

این عضو کمیسیون شوراها با تاکید بر ضرورت اعتمادسازی نسبت به شبکه‌های پیام‌رسان داخلی، خاطرنشان کرد: این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است و پشتوانه‌ای می‌خواهد که مردم به این شبکه‌ها اعتماد کنند که اطلاعات‌شان محفوظ می‌ماند.

سلیمی ضرورت باز بودن فضای انتقادی را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ با بسته شدن شبکه‌ها و نرم‌افزارهای خارجی ما نمی‌توانیم به خواسته خود دست پیدا کنیم.

وی در پایان خواستار رفع فیلترینگ موقت تلگرام شد و در عین حال تاکید کرد که باید برای جلب اعتماد مردم به شبکه‌های داخلی اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید