فیلترینگ تلگرام سرانه مطالعه را پایین می‌آورد

هر کاربر فارسی زبان به طور متوسط در یک ماه، ۳۰ هزار مطلب از کانال‌های تلگرام مطالعه کرده است که با فرض صرف حدود یک دقیقه وقت برای هر مطلب، این کانال ها منجر به افزایش سرانه مطالعه به میزان ۵۰۰ ساعت شده‌اند.

پول نیوز- خیلی‌ها معتقدند تلگرام و شبکه‌های مجازی مشابه سرانه مطالعه کشور را پایین می‌آورد. این در حالی است که آمار، این باور اجتماعی را رد کرده و نشان می‌دهد ایرانی‌ها بعد از شیوع تلگرام، بیشتر از سابق مطالعه کرده‌اند. پژوهشگاه فضای ملی مجازی در آخرین آمار خود، اعلام کرده که هر کاربر ایرانی روزانه ۱۰۰ مطلب یا پست تلگرامی را مطالعه می‌کند.
روابط عمومی این پژوهشگاه اعلام کرده هر کاربر فارسی زبان به طور متوسط در یک ماه، ۳۰ هزار مطلب از کانال‌های تلگرام مطالعه کرده است که با فرض صرف حدود یک دقیقه وقت برای هر مطلب، این کانال ها منجر به افزایش سرانه مطالعه به میزان ۵۰۰ ساعت شده‌اند.
بر اساس نتایج تحقیقات این پژوهشگاه، ۱۷۰ هزار کانال فارسی زبان در شبکه اجتماعی تلگرام  وجود دارد که بیش از ۲۰ هزار و ۱۰ تای این کانال‌ها بیشتر از ۵ هزار عضو دارند.
کانال‌های تلگرام روزانه به طور متوسط حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مطلب منتشر می‌کنند که در مجموع بین ۲٫۵ تا ۳ میلیارد بازدید را طی یک روز رقم میزنند.
گفتنی است ۴۰ میلیون کاربر ایرانی بر اساس آمارهای رسمی در تلگرام عضو هستند و به نظر می‌رسید با این وجود، فیلترینگ این شبکه اجتماعی تاثیرگذار نه تنها موجب کاهش سرانه مطالعه این افراد می‌شود بلکه موجب ایجاد یک موج اجتماعی گسترده در کشور می‌شود.

منبع: عصرایران
Tagged with:

دیدگاهتان را بنویسید