عضو کمیسیون فرهنگی: پیام‌رسان خارجی امنیت را در همه حوزه‌ها تهدید می‌کند

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد گفت: استفاده از تلگرام در واقع یک معضل امنیتی است که امنیت اجتماعی و فرهنگی را نشانه گرفته و امنیت ما از همه جهات مورد تهدید است.

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره استفاده از پیام‌رسان داخلی بجای پیام‌رسان‌های خارجی گفت: غیر از آسیب‌های فرهنگی و اقتصادی پیام‌رسان خارجی، یک بحث امنیتی وجود دارد که در همین سال گذشته هم در امنیت اجتماعی و هم بحث امنیت اقتصادی آسیب فراوانی ایجاد کردند. در دی ماه گذشته تاثیرگذاری پیام‌رسان‌های غیر بومی را در ایجاد اغتشاش و از بین بردن امنیت اجتماعی دیدیم.

وی افزود:‌ در روزهای اخیر هم آقای سیف در مجلس اعلام کرد که تاثیر این پیام رسان‌ها در ایجاد یک وضعیت ناامنی اقتصادی و بالا بردن نرخ ارز قابل اغماض نیست. استفاده از تلگرام در واقع یک معضل امنیتی است که امنیت اجتماعی و فرهنگی را نشانه گرفته و امنیت ما از همه جهات مورد تهدید است.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه نیاز مبرم داریم تا بتوانیم امنیت را حفظ کنیم، اظهار داشت: باید پیام‌رسان‌ها بومی و داخلی باشند تا اگر کسی خواست از این فضا برای ایجاد ناامنی استفاده کند قابل کنترل و فیلتر باشد. ایجاد پیام‌رسان‌های داخلی و جلوگیری از فضای غیر قابل دسترسی در پیام‌رسان‌های خارجی نیاز کشور است.

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه بدیهی است پیام‌رسان داخلی مانند نمونه خارجی آن وقتی تولید می‌شود تا به آن نبوغ و بلوغ خودش برسد زمان می‌برد، گفت: همه پیام‌رسان‌های خارجی در ابتدا امکانات خاصی نداشته و مشکلات فراوانی داشتند و کم کم به این سطح رسیدند. باید از تجربیات دیگران استفاده کرد و مراحل تکمیل امکانات را پشت سر گذاشت.

وی افزود: امسال که سال «حمایت از کالای ایرانی» است، یکی از موارد این حمایت استفاده از پیام‌رسان داخلی است و شرکت‌های داخلی هم باید عیب‌هایشان را برطرف کنند تا رقابت ایجاد شود و مردم به سمت استفاده از آنها بیایند.

منبع: تسنیم
Tagged with:

دیدگاهتان را بنویسید