عرضه ارزهای رمزگذاری شده؛خطر بزرگ اقتصادی تلگرام

نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: خطر اصلی تلگرام این است که اخیراً وارد یک حوزه اقتصادی شده است و ارزهای رمزگذاری شده و پول مجازی عرضه می‌کند.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شبکه اجتماعی تلگرام یک سری امتیازاتی دارد که ممکن است شبکه‌های داخلی با سرعت نتوانند جای آن را پر کنند. این پیام‌رسان به‌واسطه سابقه‌ای که دارد، در ایران دارای ظرفیت‌هایی است اما ما نیازمندیم که شبکه‌های پیام‌رسان داخلی را تقویت کنیم و قطعاً در آینده، باید جلوی این پیام‌رسان که هر اقدامی را بخواهد انجام می‌دهد، گرفته و مسدود شود.
نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تلگرام، جدایی از اینکه به لحاظ امنیتی و فرهنگی، آسیب‌هایی را برای کشور ایجاد شده، آموزش‌های ضد امنیتی برای مخالفین جمهوری اسلامی ایران نیز در این بستر انجام می‌شود.

عرضه ارزهای رمزگذاری شده؛ خطر بزرگ اقتصادی تلگرام

وی ادامه داد: علاوه بر این، خطر اصلی تلگرام این است که اخیراً وارد یک حوزه اقتصادی شده است و ارزهای رمزگذاری شده و پول مجازی عرضه می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: تلگرام در ایران، کاربران قابل‌توجهی دارد لذا این خطر وجود دارد که این پیام‌رسان، ارز ملی و پول مردم را جهت خرید ارزهای مجازی دریافت کنند و بعد هم دیگر امکان بازگشت این ارزها نباشد. از این لحاظ این پیام‌رسان می‌توانند یک مشکل امنیتی ایجاد کند.
عضو کمیسیون حقوقی مجلس عنوان کرد: این پیام‌رسان اخیراً حدود ۲ میلیارد دلار ارز مجازی به فروش رسانده است و طبیعتاً نمی‌توان جلوی اقدامات همه مردم را گرفت و بعضاً تحت تأثیر این فضای مجازی قرار می‌گیرند و پولشان را صرف این ارزهای مجازی می‌کنند که درنتیجه آن، مخاطرات اقتصادی زیادی برای کشور ایجاد می‌شود.

هیچ مرجعی نمی‌تواند به مشکلات دارندگان ارزهای مجازی رسیدگی کند

دهقان گفت: یک مرجعی باید وجود داشته باشد که به مشکلات افرادی که الآن ارزهای مجازی را خریداری می‌کنند و فردا دچار مشکل شوند، رسیدگی کنند اما در این بستر، هیچ مرجعی وجود ندارد. مردم نسبت به حکومت بدبین می‌شوند که چرا شما جلوی تلگرام را نبستید و اجازه دادید که تلگرام ارز مجازی به فروش برساند، چرا جلوی آن را نگرفته و آن را مسدود نکردید.
وی ادامه داد: ما هیچ راهی جز تقویت شبکه‌های پیام‌رسان داخلی نداریم، باید به‌محض اینکه زمینه فراهم شد و مسئولین تشخیص دادند که شبکه‌های پیام‌رسان داخلی توان این را دارند که نیازهای مردم را تأمین کنند، جلوی تلگرام و شبکه‌های پیام‌رسان خارجی گرفته و مسدود شوند.

کشورهای بزرگ دنیا پیام‌رسان‌های داخلی دارند

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای بزرگی مثل روسیه، چین و …، همه به سمت پیام‌رسان‌های داخلی حرکت کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند پیام‌رسان اروپایی و آمریکایی در کشورشان هر کار که می‌خواهند، انجام دهند.
وی تأکید کرد: کشورهای مهم دنیا به دنبال این هستند که یک پیام‌رسان بومی داشته باشند و نیاز خودشان را درزمینهٔ اطلاع‌رسانی و فعالیت مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی از طریق پیام‌رسان‌های داخلی انجام دهند.

غفلت کردیم؛ دیر به سمت پیام‌رسان بومی حرکت کردیم

دهقان بابیان اینکه ما غفلت کردیم و دیر به سمت پیام‌رسان بومی حرکت کردیم، گفت: یک پیام‌رسان خارجی مثل تلگرام آمده و در تمام منازل مردم ورود پیداکرده و به‌نوعی با سرنوشت کشور از طریق فضای مجازی بازی می‌شود و ما هیچ راهی نداریم جز اینکه روی پیام‌رسان‌های داخلی سرمایه‌گذاری کنیم و بعد هم به‌محض اینکه زمینه فراهم شد، پیام‌رسان‌های خارجی مثل تلگرام را مسدود کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید