عده‌ای از خدا بی‌خبر دلار می‌خرند/انتقاد از تلگرام از تریبون نماز جمعه/خرد کردن ریال در دبی و لندن

ایسنا نوشت: امام جمعه‌ موقت شیراز معتقد است که همه دلایل سقوط ارزش پول ملی ایران مربوط به مسائل داخلی نیست و در برخی کشورها برای خرد کردن ریال ایران ستادهایی تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی‌اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه‌ شیراز گفت: امروز در دبی، لندن و آمریکا ستادهایی برای خرد کردن ریال ایران ایجاد شده است.
وی با طرح این پرسش که چرا بانک‌های ایران نمی‌توانند با بانک‌های بزرگ دنیا معامله انجام دهند؟ گفت: علت آن است که عده‌ای خودشان را بستند به برجام و فکر کردند که برجام همه مشکلات زمین و آسمان را حل می‌کند اما نکرد، روز به روز هم مشکلات بیشتر شد.
امام جمعه‌ شیراز گفت: این‌که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند به قدرت داخل، تولید داخل و توان داخل توجه داشته باشید برای آن است که تولید اگر افت کند مشکل خواهیم داشت، بیشتر از دوسال از برجام می‌گذرد اما بانک‌های خارجی حاضر نیستند که حتی پول ما را به رسمیت بشناسند و ارزش آن سقوط می‌کند.
او با تأکید بر ضرورت متعادل کردن درآمدها و دلار کسب شده از محل نفت، گفت: ایران به اندازه سهمیه نفت می‌فروشد و دلارش را هم می‌گیرد، این دلار باید بازار را تنظیم کند، نه آن‌که عده‌ای از خدا بی‌خبر بروند صف بکشند و دلار بخرند و ذخیره کنند و الآن هم عزا بگیرند.
امام جمعه‌ شیراز گفت: عده‌ای به‌جای آن‌که پول را وارد تولید کنند به بازار طلا و دلار وارد کرده‌اند، عده‌ای اینگونه خیانت می‌کنند، اینجا باید قوه‌قضائیه و دولت برخورد کند.
رضوی‌اردکانی خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند که حمله‌ نظامی به نفعش نیست، ضرر می‌کند، با جنگ اقتصادی می‌خواهند این ملت را به زانو درآورند، ملت باید همکاری کند، همانطور که در همه دنیا اگر مشکلات اقتصادی پیش بیاید می‌روند حتی طلایشان را در بانک می‌گذارند که بنیه اقتصادی تقویت شود نه این‌که بفروشند یا دلار و ارز بخرند.
او ادامه داد: این یک توطئه بین‌المللی است که عده‌ای دامن می‌زنند، متأسفانه مقداری سوء‌مدیریت تیم اقتصادی دولت هم هست.

تاکید بر حفظ اسرار مردم در پیام‌رسان‌های داخلی

همچنین مهر نوشت:

امام جمعه اصفهان گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران دقت کنند که حریم و اسرار زندگی مردم در پیام‌رسان‌های داخلی محفوظ بماند چراکه دستور دین نیز همین است.
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با تاکید بر اینکه کشاورزان باید خط خود را از مغرضان جدا کنند، ابراز داشت: راهپیمایی‌های اخیر از سوی کشاورزان متدین انقلابی نبوده است چراکه با توجه به شعارها مشخص است برخی قصد شیطنت دارند.
وی با بیان اینکه ساخت سد سوم کوهرنگ آغاز شده است و باید مردم صبور باشند، تصریح کرد: کشاورزان خط خود را از فتنه‌گران جدا کنند مبادا که دشمنان از درخواست بحق مردم برای آب سوءاستفاده کنند.
آیت‌الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ارتباط با پیام‌رسان‌های داخلی بیان داشت: مسئولان در این ارتباط مراقب باشند که حریم و اسرار زندگی مردم محفوظ بماند که دستور دین نیز همین است.
وی با بیان اینکه فضای مجازی موجب افزایش خصلت ناپسند غیبت در جامعه شده است، ابراز داشت: این امر از نا آگاهی در ارتباط با دستورات دینی ناشی می‌شود، انتقاد از رفتار و عملکرد یک فرد باید به شکل مخفیانه به وی گفته شود تا سازنده باشد اما مطرح کردن عیوب نزد دیگران غیبت و از گناهان کبیره است.

رویای محقق شدن وعده های برجام تا کی ادامه دارد؟

همچنین تسنیم نوشت:
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز، با اشاره به افزایش بی‌رویه نرخ ارز در کشور، اظهار داشت: این اتفاق از یک سو با گرانی ارز و از سوی دیگر با بی‌تحرکی نهادهای مسئول، بازارهای اقتصادی کشور را دستخوش تلاطمی کرد که با اقدامات دولت در اعلام نرخ رسمی دلار و کنترل بازار ارز از این تلاطم کم شد.

وی با یادآوری اهمیت این موضوع، افزود: جامعه منتظر پاسخ‌های قانع کننده از سوی دستگاه‌های اجرایی و مقامات در خصوص علل بروز بحران ارزی از جمله روندهای ناصحیح داخلی و شیطنت‌های خارجی است که مورد اشاره برخی مسئولین نیز بوده است.

امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه تا کی چشم ما باید به خارج از کشور باشد که آمریکا یا فلان کشور ما را تحریم می‌کند، یا نمی‌کند، گفت: رویای محقق شدن وعده‌های برجام تا کی ادامه پیدا می‌کند؟ مشکلات ساختاری اقتصاد ایران مگر برای مسئولین و صاحب نظران پنهان است؟

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری و دلسوزان کشور در سال‌های اخیر، بر حل مشکلات اقتصادی و تقویت بنیان‌های اقتصاد مقاومتی از جمله نگاه جدی به داخل، توجه به ظرفیت‌های داخلی و تغییر نگرش‌های سنتی تاکید می‌کنند و در این راستا باید به نیروهای داخلی اهمیت دهیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه و تعدادی از نیروهای مستشاری کشورمان از جمله شهید اکبر زوار جنتی که شهر تبریز را با حضور خود معطر ساخت، گفت: البته رژیم صهیونیستی هنوز به صورت رسمی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است ولی برخی اراجیف و رجز خوانی صهیونیست‌ها حکایت از انجام این حمله توسط این رژیم دارد.

وی ادامه داد: برخی از مقامات رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرده‌اند که اجازه نمی‌دهند ایران در سوریه باقی مانده یا حضورش را گسترش دهد، اما مقامات کودک کش صهیونیستی باید بدانند که زمان این حرف‌های بیهوده گذشته است.
وی با اشاره به اینکه این تهدیدات توخالی در عزم ملت ایران تاثیری نخواهد داشت، گفت: همانطور که مقامات کشورمان اعلام کردند، صهیونیست‌ها باید منتظر ضربه متقابل ایران باشند که در زمان و مکان مناسب، انتقام خون شهدای عزیزمان را پس بدهند.

مردم باید در فضای مجازی احساس امنیت کنند

همچنین بنا بر این گزارش آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کرج  با اشاره به اینکه نظام استکباری برای مسلمانان رجز خوانده و بعد با غلط افتادن حرف خود را بازپس می‌گیرند، بیان کرد: برای استفاده‌های سیاسی و دروغ‌پردازی تهدید به جنگ می‌کنند و بعد پیروزی‌های محور مقاومت و احتمال بازگشت آرامش و ثبات به منطقه و سوریه سبب تهدید برای رژیم کودک‌کش اشغالگر قدس است و آرایش جنگی آن‌ها برای افزایش تنش در منطقه است و اگر برای ایران هزینه درست کنند منتظر پاسخ کوبنده ایران باشند و اگر برای منافع ایران تهدیدی ایجاد شود جرثومه فساد یعنی اسرائیل از بین خواهد رفت.
خطیب نماز جمعه کرج با بیان اینکه جریان نفوذ به همراه منافقین و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی از فضای مجازی برای اهداف پلید خود و از بین بردن آرامش و نابودی بنیادهای اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی نظام اسلامی بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: به کمک برخی از پیام‌رسان‌ها “تلگرام” قوانین جمهوری اسلامی را به صراحت نقص می‌کنند و باید بلافاصله از این فضا خارج شد و همه مردم به پویش استفاده از پیام رسان داخلی بپیوندند و باید جریان درست کرد.

وی با تاکید بر اینکه رهبری فرمودند که باید در فضای مجازی باید حریم شخصی کاربران حفظ شود، ادامه داد: فضا باید طوری شود که مردم امنیت را حس کنند و امام راحل نیز در بیانیه ۸ ماده‌ای بر حفظ حریم خصوصی تاکید دارند و باید تمام کارها در دستورات قانونی صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید