عدم همکاری تلگرام با سازمان امنیت فدرال روسیه

روسیه همچنان در انتظار ارسال اطلاعات درخواستی از تلگرام درباره مظنونین انفجار سوم آوریل ۲۰۱۷ مترو سنت پترزبورگ است.

به گزارش ایسنا از ودوموستی، سازمان امنیت فدرال روسیه در ۱۲ ژوئیه درخواست رسمی خود را مبنی بر رمزگشایی مکاتبات شش شماره تلفن در پیام‌رسان تلگرام به آدرس ثبت شده این شرکت در بریتانیا ارسال کرد.
به عقیده مقامات روس عاملان انفجار تروریستی مترو سنت پترزبورگ از این پیام رسان برای مدیریت برنامه خود استفاده کرده‌اند، هرچند که بازداشت شدگان عنوان می‌کنند از واتس آپ استفاده کرده‌اند. با این حال تا کنون کمپانی تلگرام دراین باره پاسخی رسمی به روسیه نداده است.
در آخرین موضع گیری، پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام در ۲۹ اکتبر گفته است: ما در ماه اکتبر بیش از ۸۵۰۰ کانال مربوط به گروه های تروریستی را مسدود کرده‌ایم اما هرگز اجازه نخواهیم داد تا مقامات روسیه تحت فشار ما را مجبور به سانسور سیاسی کنند.

وی افزود: آزادی بیان یکی از ارزش‌های تلگرام در ۱۱ سال گذشته بوده است که بر سر آن ایستاده ایم و این پیام‌رسان در ابتدا در روسیه و اکنون سراسر جهان همین خط مشی را دارد، البته ما خشونت را به هر نوعی نفی می‌کنیم، ابزارهای لازم برای جلوگیری از آن در تلگرام تعبیه شده است.
قرار است در ماه نوامبر دادگاه تخلفات پیام رسان تلگرام در روسیه برگزار شود.
مقامات روسیه پیشتر از مسدود شدن تلگرام در صورت عدم همکاری این شرکت برای انتقال اطلاعات درخواستی به نهادهای امنیتی خبر داده بودند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید