سرورهای تلگرام کجاست که ما نمی‌بینیم؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: گفته شده سرورهای تلگرام به ایران آمده، این سرورها کجاست که دیده نمی‌شود و ما آنها را نمی‌بینیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز(سه‌شنبه ۲۴ مرداد) پارلمان در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با طرح این سؤال از وزیر پیشنهادی ارتباطات که شما با وزیر شدن می‌خواهید سیاست‌های واعظی را اجرا کنید یا به دنبال اجرایی کردن سیاست‌های بالادستی هستید؟ گفت: به شما پدر تلگرام می‌گویند، گفته شده سرورهای تلگرام به ایران آمده، این سرورها کجاست که دیده نمی‌شود و ما آنها را نمی‌بینیم.

وی افزود: آقای جهرمی! شما مشکل تلگرام را چگونه حل کرده‌اید؟ آیا فردی که دارای لیسانس قدرت است، توانایی انجام امور تخصصی مربوط به وزارت ارتباطات را دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: تعداد زیادی فارغ‌التحصیل و دکترا در حوزه ارتباطات داریم، لیسانس قدرت چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

وی تصریح کرد: آقای آذری‌جهرمی! توضیح دهید که در مبارزه با قاچاق ترافیک چه کاری انجام داده‌اید؟ شما عضو هیئت‌مدیره “رایتل” بوده‌اید، در این اپراتور چه کاری کرده‌اید؟ مگر غیر از این است که به حریم خصوصی ورود شده است؟!

نماینده مردم ارومیه در مجلس، اظهار داشت: در حوزه تولید ملی باید از دانشمندان کشورمان استفاده کنیم. خرید خارجی فساد دارد، در حالی که خرید کالای ایرانی دعای خیر خانواده‌های کارگران و مهندسان را به دنبال دارد.

قاضی‌پور با تأکید بر اینکه در حوزه زیرساخت پیشرفت قابل‌ توجهی دیده نمی‌شود، افزود: طرح‌های مربوط به خطوط انتقال یا دیتا انجام نشده و عملکرد آذری‌جهرمی هم خوب نبوده است.

وی اضافه کرد: در خرید و فروش مناقصه هم کاری انجام نشده، در حالی که اگر مناقصه برگزار شد، قیمت اینترنت کاهش می‌یابد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اضافه کرد: تداوم برنامه وزیر پیشنهادی با برنامه‌های وزارت ارتباطات و نیز برنامه ششم توسعه همخوانی ندارد و ضعف دانش و فناوری در این زمینه وجود دارد.

قاضی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: مدیرعامل تلگرام یک روسی صهیونیستی و فراری از روسیه است، آقای جهرمی! پس از رایزنی شما با این سرویس، هر روز ادبیات مدیر تلگرام علیه جمهوری اسلامی ایران بی‌ادبانه‌تر شده است، بنابراین لازم است مسئولین قضایی و امنیتی به این موضوع ورود کنند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید