زبان فارسی بالاخره به تلگرام آمد! + آموزش فارسی کردن تلگرام

زبان فارسی سرانجام به نرم افزار تلگرام افزوده شد. در ادامه با نحوه فارسی کردن تلگرام آشنا خواهید شد.

تلگرام که محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام رسان در میان کاربران ایرانی به حساب می‌آید، اکنون از زبان فارسی به طور کامل پشتیبانی می‌کند. در واقع این امکان به کاربر داده می‌شود تا با تغییر زبان تلگرام به فارسی، زبان کل محیط برنامه را تغییر دهد. در این مطلب چگونگی دسترسی به تلگرام فارسی را توضیح می‌دهیم.

تا پیش از این، تلگرام از زبان‌های مختلفی مانند عربی، آلمانی، فرانسوی و تعدادی دیگر به صورت پیش‌فرض پشتیبانی می‌کرد و خبری از زبان فارسی در این اپ نبود؛ از همین رو کاربران برای فارسی کردن تلگرام خود از ترفندهای مختلف و یا اپ‌های فارسی موجود در این زمینه استفاده می‌کردند. استفاده از این دسته اپ‌ها، مخالفت شدید کمپانی تلگرام را به همراه داشت و معمولا کاربران را با مشکلات امنیتی مواجه می‌کرد.
اما از روز گذشته، زبان فارسی به صورت پیش‌فرض در این اپلیکیشن قرار گرفته و با انتخاب آن، زبان کل محیط اپ و منوهای مختلف تغییر می‌کند.
برای این که تلگرام فارسی را  بدون نصب اپ اضافه در گوشی اندرویدی خود داشته باشید، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:
از آپدیت بودن تگرام خود مطمئن شوید. در صورتی که از آخرین نسخه منتشر شده استفاده می‌کنید، زبان فارسی تلگرام برای شما به صورت خودکار اضافه شده است.
برنامه را اجرا کرده و با کلیک بر روی دکمه آپشن که با سه خط در بالای رابط قرار گرفته، این بخش را باز کنید.
با کلیک بر روی “Settings”، وارد منوی تنظیمات شوید.
“Language” را بیابید و با کلیک بر روی آن، در صفحه باز شده زبان فارسی را برگزینید.
بدین ترتیب زبان کلی تلگرام در اندروید فارسی شده و ساختار نوشته‌ها به صورت راست چین تغییر می‌کند.

تلگرام فارسی در دستگاه‌های iOS هم مشابه اندروید موجود بوده و شما می‌بایست با باز کردن منوی آپشن و انتخاب گزینه “Language”، زبان فارسی تلگرام را در هندست‌های اپل فعال کنید. در iOS مانند اندروید این ویژگی به صورت خودکار در آخرین نسخه موجود، به صورت خودکار قرار گرفته است.

 

منبع: سیمرغ

دیدگاهتان را بنویسید