ردی از خود در تلگرام به جا نگذارید (چگونه چت‌ها در تلگرام به صورت خودکار پاک شوند؟)

شاید شما گفتگوهایی را در تلگرام داشته باشید که بسیار خصوصی هستند و دوست ندارید که این گفتگو‌ها در هیچ جا ذخیره شود.در این صورت برای شما راه حل بسیار آسانی وجود دارد که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، شاید شما گفتگوهایی را در تلگرام داشته باشید که بسیار خصوصی هستند و دوست ندارید که این گفتگو‌ها در هیچ جا ذخیره شود. منظور از هیچ جا این است که این پیام‌ها نه روی سیستم شما، نه روی سیستم طرف مقابل و نه حتی روی سرورهای تلگرام ذخیره شود. در این صورت برای شما راه حل بسیار آسانی وجود دارد.

برای این کار ابتدا روی علامت سه خط در بالای محیط تلگرام سمت چپ، کلیک می¬کنید. از منویی که برایتان باز می‌شود گزینه New Secret Chat را انتخاب کنید.

مرحله بعدی این است که از میان مخاطبان خود نام کسی را که می‌خواهید با او چت کنید و دوست ندارید تا پیام‌ها ذخیره شود را انتخاب کنید. حال باید منتظر بمانید تا فرد مورد نظر آنلاین شود.

در زمانی که آنلاین شود صفحه Secret chat برای شما و طرف مقابلتان فعال خواهد شد. حال در صفحه سکرت چت از منوی سمت راست بالای صفحه گزینه set self-destruct timer را انتخاب کرده و زمان مورد نظرتان برای پاک شدن پیام‌ها را انتخاب کنید این زمان می‌تواند از ۱ ثانیه بعد از ارسال پیام و دیده شدن آن تا مدت زمانی نظیر ۱ هفته بعد انتخاب شود.

بعد از انجام این تنظیمات با خیال آسوده می‌توانید با طرف مقابل خود در همین صفحه چت کرده و اطمینان داشته باشید که بعد از همان زمانی که تنظیم کرده اید، پیام‌ها هم از تلگرام شما و هم از تلگرام طرف مقابلتان پاک خواهد شد. در صورتی که مشکلی برای انجام این تنظیمات داشتید ما را (بایت) در جریان بگذارید.

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید