دسترسی به سایت‌های پرخطر اثرات مخرب استفاده از فیلترشکن است

رییس فراکسیون زنان مجلس استفاده از فیلترشکن را باعث ایجاد مخاطراتی برای کودکان و نوجوانان دانست و گفت: بعد از فیلتر تلگرام،‌ استفاده از فیلترشکن‌ها زیاد شده است، این موضوع منجر به دسترسی آسان کودکان و نوجوانان به سایت‌های پرخطر و ایجاد خطرات اجتماعی می‌شود.

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخی کارها در کشور ما انجام می‌شود که نمی‌دانیم این کارها را دوستان نظام و یا دشمنان آن انجام داده‌اند.

وی توضیح داد: آن‌هایی که تلگرام را فیلتر کردند انگار قدرت‌شان از رییس‌جمهور بالاتر بوده یا این‌که رییس‌جمهور خود موافق فیلتر تلگرام بوده و جور دیگری جلوه می‌دهد. به هر حال درخواست ما این است که آقایان در نظرسنجی‌ها و مطالعات خود بررسی کنند که آیا با فیلتر تلگرام حجم کاربران آن کمتر شده و تعداد کاربران پیام‌رسان سروش بیشتر شده است که در این صورت موفق بودند اما اگر این اتفاق رخ نداده باشد یعنی اقدام آن‌ها کارآمد نبود.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: کسانی که تلگرام را فیلتر کردند باعث استفاده بیش از حد از فیلترشکن‌هایی شدند که سازنده‌های آن به راحتی می‌توانند دسترسی به اطلاعات مردم ما داشته باشند.

وی افزود: از طرف دیگر گروه‌های سنی کودک و نوجوان با استفاده از فیلترشکن به تمامی سایت‌ها حتی سایت‌های پرخطر نیز دسترسی پیدا کرده که این خطرات اجتماعی را در بر خواهد داشت.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید