حضور ۴۰ میلیون کاربر ایرانی در تلگرام

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: تلگرام شبکه ای فراگیر است که همه اقشار و صنوف از آن استفاده می کنند و هم اکنون ۴۰ میلیون کاربر ایرانی عضو آن هستند.
سید ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه بین المللی کامپپوتر و هفتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند ‘ایرانکام’ در مشهد طی گفت و گو با ایرنا افزود: میزان فساد و مفسده در فضای مجازی به اندازه فضای واقعی است و همانطور که در فضای واقعی با فساد مبارزه می شود در فضای مجازی نیز همین کار انجام می شود.
وی اظهار کرد: طبق گزارش وزارت ارتباطات، سرورهای تلگرام به داخل کشور منتقل شده و اگر همکاری ها کاهش یابد یا میزان فساد از یک حد بیشتر شود اقدامات قانونی دیگری می توان علیه تلگرام انجام داد.
وی با بیان اینکه ساماندهی کسب و کار اینترنتی در حال انجام است گفت: بانک مرکزی کارگروهی را تشکیل داده و مقرر شده است تا یک ماه دیگر ‘فین تک’ ها را ساماندهی نماید.
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: باید به تدریج برای توسعه اقتصاد فضای مجازی، حق مالکیت معنوی، احراز هویت و امضای دیجیتال اقدامات لازم انجام شود تا شاهد اقتصاد شکوفا در فضای مجازی باشیم.
وی اظهار کرد: ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در سال، نیازمند ورود جدی بخش خصوصی در این زمینه است لذا باید موانع را از پیش پای این بخش برداریم و چشم انداز روشنی در حمایت از آن ترسیم کنیم.
وی با اشاره به میزان مصرف اینترنت در کشور نیز گفت: سرعت مصرف اینترنت در کشور زیاد است اما با کشورهای اروپایی فاصله بسیار داریم که نیازمند ایجاد تغییرات در تکنولوژی از جمله استفاده از فیبر منازل و وی.دی.اس.ال به جای ای.دی.اس.ال هستیم.
وی ادامه داد: فروش حجمی اینترنت ثابت نیز یکی دیگر از موانع است که باید حذف شده و سرعت دسترسی مردم به اینترنت افزایش یابد.
بیستمین نمایشگاه بین المللی کامپپوتر و هفتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند ‘ایرانکام’ که از ۱۳ شهریور ماه در مشهد آغاز شده است تا فردا ادامه دارد.

منبع: الف

دیدگاهتان را بنویسید