تلگرام رفع فیلتر می‌شود

نکته قابل توجه این است که با وجود فیلترینگ سفت و سخت کنونی همچنان کاربران به هر قیمتی از تلگرام استفاده می‌کنند و رغبت آنچنانی به وی‌چت از خود نشان نداده‌اند. ریشه این موضوع می‌تواند در عدم تمایل کاربران به استفاده از اپلیکیشن‌های بومی باشد، خواه نوع چینی آن باشد، خواه نوع ایرانی.

پول نیوز- تلگرام در حال حاضر تبدیل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ایرانی‌ها شده است. آیا فیلترینگ تلگرام هم مانند وایبر دائمی خواهد بود؟ آیا این پیام‌رسان محبوب به سرنوشت توییتر یا فیس‌بوک دچار خواهد شد؟ صدور حکم قطعی مشکل است چرا که این پیام‌رسان یک پیام‌رسان عادی نبوده و نیمی از کاربرانش را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.
کیوان نقره‌کار کارشناس فضای مجازی و تحلیل‌گر به پول نیوز گفت: وی‌چت هرگز نمی‌تواند جای خالی تلگرام را برای کاربران پر کند.
او افزود: زمانی وی‌چت فیلتر و جامعه کاربران آن به سمت وایبر حرکت کردند. امروز در موقعیت متفاوت زمانی با آن روز قرار داریم. تلگرام به نوعی با زندگی ایرانی‌ها آمیخته است. این اپلیکیشن صرفا یک پیام‌رسان نیست و در کسب‌وکارهای مجازی ما حضور موثر دارد. من فکر نمی‌کنم که وی‌چت با وجود سابقه محبوبیت بین ایرانی‌ها، مورد استقبال قرار گیرد. چرا که «عادت» کردن به محیط جدید و «انتقال» به آن، زمان‌بر و سخت است.
نقره‌کار گفت: نکته قابل توجه این است که با وجود فیلترینگ سفت و سخت کنونی همچنان کاربران به هر قیمتی از تلگرام استفاده می‌کنند و رغبت آنچنانی به وی‌چت از خود نشان نداده‌اند. ریشه این موضوع می‌تواند در عدم تمایل کاربران به استفاده از اپلیکیشن‌های بومی باشد، خواه نوع چینی آن باشد، خواه نوع ایرانی.
این تحلیلگر فضای مجازی گفت: با نگاه یک کارشناس فکر می‌کنم رفع فیلتر تلگرام به زودی به وقوع پیوندد چرا که این نرم‌افزار یکی از امن‌ترین و محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهان است.

منبع: عصرایران
Tagged with:

دیدگاهتان را بنویسید