به‌دلیل آرام شدن فضای کشور مخالف ادامه فیلترینگ هستم

یک عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان اینکه دولت و مجموعه نظام به دنبال فیلترینگ کامل تلگرام نیستند، گفت که با توجه به وجود مشاغل در فضای مجازی بخصوص تلگرام و کسب درآمد باید در ادامه فیلترینگ تلگرام منافع تمامی مردم حفظ شود به همین دلیل به دلیل آرام شدن فضای کشور مخالف ادامه فیلترینگ هستم.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فیلترینگ تلگرام، گفت: هر کشوری برای حفظ امنیت مردم، کشور و تامین منافع و مصالح جامعه گاها اقدامات محدودکننده‌ای را انجام می‌دهد، اقداماتی که طبیعی است.

وی یادآور شد: بعد از حرکات و تجمعات اخیر و هدایت و سازماندهی آن از سوی برخی کانال‌های ضد انقلاب در فضای مجازی، بسته شدن تلگرام امری طبیعی در آن شرایط به حساب می‌آمد اما با آرام شدن فضای کشور طبیعتا باید دیگر فیلترینگ تلگرام برداشته شود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از طریق فضای مجازی بخصوص تلگرام درآمد اقتصادی کسب کرده و وضعیت معیشتی‌شان را تامین می‌کنند، باید در ادامه فیلتر شدن تلگرام منافع جمعی مردم را در نظر گرفت و تصمیمات و اقداماتی را لحاظ کرد. البته بحث دولت و مجموعه نظام فیلتر کامل تلگرام نبوده و اکنون نیز با آرام شدن فضا در مورد موضوع تلگرام بحث و بررسی صورت می‌گیرد.

کاظمی ادامه داد: قبول داریم که با بسته شدن تلگرام بخشی از مردم متضرر می‌شوند اما این نکته نیز حائز اهمیت است که اولویت ما، تامین منافع و امنیت مردم است و این موضوع از هر چیز دیگری مهم‌تر است. با همین نگاه من نیز مخالف ادامه فیلترینگ تلگرام با آرام شدن فضا هستم و معتقدم باید فیلترینگ برداشته شود.

وی در پایان گفت که هنوز کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه برای تصمیم‌گیری نسبت به برداشته شدن فیلتر تلگرام جلسه‌ای برگزار نکرده است. در مورد موضوع انتقال سرورهای تلگرام و اعمال فشار به مسئولان آن برای انجام چنین کاری نیز اطلاعات دقیقی ندارم.

منبع: ایسنا
Tagged with:

دیدگاهتان را بنویسید