با مدیر تلگرام مکاتبه شده است/ اگر مدیر تلگرام به درخواست مردم ایران احترام نگذارد، فعالیت پیام رسان تلگرام متوقف می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر مدیر تلگرام به خواست مردم ایران احترام نگذارد، فعالیت این اپلیکیشن در ایران متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام گفت: ما ابتدا بنا داشتیم که شبکه های اجتماعی را حفظ کنیم. ما با همان صلاح شورای امنیت کشور با مدیر پیام رسان تلگرام مکاتبه کرده و از وی درخواست کردیم بنابر مدارکی که موجود است فعالیت این کانال را متوقف کند.

وی افزود:مدیر  تلگرام سه کانال از مجموعه این کانال ها بست  اما مجدد این کانال ایجاد شد و با توجه به ضعف نقاط مرجع خبری در کشور ما، هجوم مردم به سمت اینکه بخواهند بدانند چه خبر است و اطلاعات چگونه است، مراجعات زیاد شد. مدیر تلگرام علیرغم تعهداتی که خودشان دارند به مقررات خود پایبند نبود وهمکاری نکرد.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: آرامش در حال بازگشت به کشور است و شب گذشته در اکثر نقاطی که پیش از این ناآرامی داشته‌ایم، آرامش برقرار شده است. بعد از برگشت آرامش، از شورای امنیت کشور پیگیری کردیم که در نقاطی که آرامش بازگشته است، اجازه داده شود که فعالیت برخی از شبکه‌های مجازی از سر بگیریم.

وی تاکید کرد: با مدیر تلگرام مکاتبه کردیم که ادامه فعالیت این شبکه در ایران منوط به حذف کانال‌های تروریستی است. اگر مدیر تلگرام به خواست مردم ایران احترام نگذارد، فعالیت این اپلیکیشن در ایران متوقف خواهد شد.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید