اگر مسلمانید اینگونه تلگرام را فیلتر کنید

طبق آمار منتشر شده یک میلیون کانال تنها در تلگرام مشغول فعالیت هستند و افراد زیادی مشغول امرار معاش هستند . اگر حاکمیت بنا بر معضلات سیاسی خود بخواهد فضای او را از بین ببرد یا جا به جا کند باید رضایت او را داشته باشد .

 

سید محمد زهیر غرضی در ۵۵ آنلاین نوشت: در فقه اسلامی اگر کسی زمینی را آباد کند ، معدنی را به بهره برداری برساند ، کتابی را بنویسد و تولیدی را به سرانجام برساند مالک آن زمین یا معدن می شود و حقی در آن دارد و حاکمیت اگر بخواهد امکانات او را بگیرد باید رضایت او را جلب کند . حال اگر کسی درفضای مجازی کانال تلگرامی ایجاد کند یا صفحه ای در اینستاگرام سامان دهد و افرادی را با وقت و هزینه جذب کند حاکمیت و دولت نمی تواند ابزار او را از بین ببرد .

او حقی دارد و باید برای تغییر فضای کسب و کار آن فرد رضایت او را بدست بیاورد . طبق آمار منتشر شده یک میلیون کانال تنها در تلگرام مشغول فعالیت هستند و افراد زیادی مشغول امرار معاش هستند . اگر حاکمیت بنا بر معضلات سیاسی خود بخواهد فضای او را از بین ببرد یا جا به جا کند باید رضایت او را داشته باشد .

اگر می خواهند پیام رسان داخلی را جایگزین کنند . باید پیامرسان داخلی از مشابه جهانی بهتر باشد و این مزیت را باید کاربران و مردم تشخیص دهند نه اینکه خودشان خوششان بیاید و دستوری عمل کنند .

سالها زمان برد تا همه متوجه شوند که فکس ، ماهواره ، موبایل ، اینترنت ، فضای مجازی و پیام رسان ها ابزار هستند و البته زمان بیشتری طول می کشد تا همه متوجه شوند که فقه اسلامی و شرعی در تمام ابزارهای مورد استفاده مردم باید رعایت شود .

اگر می خواهند تلگرام و اینستاگرام و سایر فضاهای مجازی را فیلتر کنند و می خواهند فقه اسلامی را رعایت کنند باید رضایت تمام کسانی که در این فضاهای مجازی خانه ای را آباد کردند جلب کنند .

منبع: عصرایران
Tagged with:

دیدگاهتان را بنویسید