استفاده گسترده داعش از تلگرام و واتس آپ در پاکستان

عضو دستگیر شده داعش اعتراف کرد این گروه تروریستی برای گسترش فعالیت‌های خود در پاکستان از تلگرام و واتس آپ استفاده می‌کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، عضو دستگیر شده داعش در شهر کراچی اعتراف کرد: این گروه تروریستی برای جذب افراد از تلگرام و واتس آپ استفاده می‌کند.

این تروریست که به نام سیف الاسلام خلافتی مشهور است بیان کرد: پیام‌های صوتی سران داعش از طریق تلگرام رد و بدل شده و در حجم گسترده منتشر می‌شود.

وی گفت: برای تماس‌های تلفنی نیز از نرم افزار واتس آپ استفاده می‌شود و با سوءاستفاده از امنیت موجود در این نرم‌افزار پیام‌های تروریستی رد وبدل می‌شود.

این عضو داعش گفت: ما بارها با استفاده از آموزش‌هایی که دیده‌ایم به دانشگاه‌های پاکستان رفته و برخی دانشجویانی را که اعتقادات درستی ندارند،سشتوی مغزی داده و وارد گروه داعش می‌کنیم.

داعش با آموزش کامل این تروریست او را به پاکستان فرستاده تا از طریق شبکه‌های اجتماعی به جذب نیرو بپردازد.

سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان بارها درباره فعالیت‌های پنهان داعش، هشدار داده و از مسئولین این کشور خواسته‌اند تا آموزش‌های لازم را به کارمندان بدهند.

این در حالی است که طی سال‌های اخیر فعالیت داعش در پاکستان مخفی بوده و تنها چند بار جذب دانشجویان و چهره‌های علمی توسط این گروه رسانه‌ای شده است.

منبع: تسنیم
Tagged with:

دیدگاهتان را بنویسید