آقای رییس جمهور، با مردم سخن بگویید اما نه از طریق تلویزیون

می‌شود گفت تلگرام بخشی از زندگی مردم شده است چون جامعه ایران از طریق آن به اخبار دسترسی پیدا می‌کند. این اخبار می‌تواند شامل وضعیت جامعه باشد هم می‌تواند مربوط به اخبار خانواده.

عصر ایران؛ مصطفی داننده – تلگرام فیلتر شد. بسیاری از مردم برای دسترسی به تلگرام به فیلترشکن‌ها پناه بردند. این هجوم گسترده مردم به فیلتر شکن‌ها بیانگر یک واقعیت مهم در فضای عمومی جامعه ایران است.
مردم دوست دارند به اخبار بدون سانسور دست پیدا کنند. کانال‌های تلگرامی در این یکی دو سال اخیر تبدیل به مهم‌ترین منبع خبری ایرانی‌ها شده‌اند.
جامعه ایران وابسته به تلگرام شده است. تلگرام، مصداق بارزی از فضای باز خبری است که مردم می توانند خبرهای رسمی و غیررسمی را در آن بیایند؛ نمونه بارز آن اعتراضات اخیر ایران است. اعتراضاتی که در دو روز آغازین آن با بی‌اعتنایی صداوسیما و سانسور گسترده در رسانه‌های کاغذی و اینترنتی روبرو شد.
کانال‌های تلگرامی با استفاده از این سکوت تبدیل به مرجع خبری مردم شدند. تازه بعد از گذشت چند روز از این حوادث، رسانه‌های رسمی به صورت محدود به اخبار اعتراضات اخیر ایران می‌پردازند.
می‌شود گفت تلگرام بخشی از زندگی مردم شده است چون جامعه ایران از طریق آن به اخبار آزاد دسترسی پیدا می‌کند.البته تحریف هم آفت طبیعی چنین فضاهایی است که با بلوغ کاربری، روز به روز از میزان آن کاسته می شود.
باتوجه به اهمیت تلگرام برای جامعه ایرانی می‌خواهم به رییس جمهور روحانی یک پیشنهاد بدهم. البته این پیشنهاد در صورتی محقق خواهد شد که فیلتر تلگرام برداشته شود. به نظر می‌رسد با عادی شدن شرایط، تلگرام نیز به حالت عادی خود برگردد.

آقای رییس جمهور، با مردم سخن بگویید اما نه از طریق تلویزیون

روحانی از وقتی رییس جمهور ایران شده است از صداوسیما گلایه دارد. او بر این باور است که صداوسیما اخبار دولت را به خوبی پوشش نمی‌دهد و بیشتر به ساز مخالفان دولت می‌رقصد. مجموعه دولت و شخص رییس جمهور به صداوسیما به عنوان رسانه رسمی جناح رقیب نگاه می‌کنند نه رسانه همه مردم و جناح‌های سیاسی.
آیا بهتر نیست روحانی به جای اینکه چشم به تلویزیون داشته باشد، هر روز یا هر هفته در مدت زمان کوتاهی مانند ۵ دقیقه از طریق تلگرام با مردم سخن بگوید؟ روحانی بدون اینکه نگران سانسور باشد می‌تواند بدون هیچ مشکلی با مردم سخن بگوید.
مردم باید واقعیت‌های جامعه را بشناسند. بهترین روش برای این کار، حرف زدن صریح و مستقیم رییس جمهور با مردم است، بی واسطه و منت صدا و سیما.

منبع: عصرایران

دیدگاهتان را بنویسید