امروزه بسیاری از برندها از رسانههای اجتماعی برای ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده میکنند. زیرا مشتریان عصر حاضر تمایل دارند که از طریق این رسانهها با برند مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند.
وبسایت آی بازاریابی – صبا روفه گر حق: امروزه بسیاری از برندها از رسانههای اجتماعی برای ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده میکنند. زیرا مشتریان عصر حاضر تمایل دارند که از طریق این رسانهها با برند مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند. در حقیقت میتوان گفت: شبکههایی مانند توییتر در راستای ارائه خدمات به مشتریان به یک پلتفرم اجتماعی قوی تبدیل شدهاند. چتباتها نیز یکی از جدیدترین ابزارهای موجود برای ارائه خدمات به مشتریان هستند. مطمئنا همهی شما با ربات تلگرام آشنا هستید و بارها برای ارسال پیام ناشناس، تست شخصیت، جستجوی موسیقی مورد علاقهی خود و … از آن استفاده کردهاید. ربات تلگرام این امکان را برای کسب و کارها فراهم میکند که بدون نیاز به نیروی انسانی و اتلاف وقت، به جمعآوری اطلاعات مفیدی از مشتریان بپردازند. میتوان گفت: این رباتها در آیندهای نزدیک به اصلیترین روش ارائه خدمات به مشتریان تبدیل خواهند شد. در ادامه مزایا و معایب ایدهی استفاده از ربات تلگرام برای پیشبرد استراتژی بازاریابی کسب و کارها مورد بررسی قرار میگیرد. امکان پاسخگویی سریع ربات تلگرام میتواند به نفع کسب و کارها باشد
میتوان گفت: صرفهجویی در زمان یکی از مزایای استفاده از ربات تلگرام برای کسب و کارها است. زیرا زمانی که نیروی کار انسانی صرف پرسش و پاسخهای تکراری میکند میتواند به کار تخصصیتری پرداخته شود. از سوی دیگر نیز با توجه به اینکه رباتها بدون محدودیت زمانی میتوانند پاسخگوی سوالات مشتریان باشند و با جمعآوری اطلاعات به پیشنهاد محصول بپردازند، به یک مزیت رقابتی برای کسب و کارها تبدیل میشوند. به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها از ربات تلگرام برای ارسال پیام تبریک و پیگیری سفارش مشتریان و آگاهی از میزان رضایت آنها استفاده میکنند.
با توجه به اینکه رباتها بدون محدودیت زمانی میتوانند پاسخگوی سوالات مشتریان باشند و با جمعآوری اطلاعات به پیشنهاد محصول بپردازند، به یک مزیت رقابتی برای کسب و کارها تبدیل میشوند.
از ربات تلگرام باید در کسب و کارهای مناسبی استفاده شود
همانگونه که میدانید هیچ رباتی کارایی صد در صد ندارد، بنابراین برای هر صنعتی مناسب نخواهد بود. در ایدهآلترین شرایط رباتها میتوانند کارایی ۸۵ درصدی داشته باشند. از این رو استفاده از آنها برای کسب و کارهای B۲C میتواند اثربخش باشد، اما برای کسب و کارهای B۲B توصیه نمیشود. زیرا توافق با کسب و کارهای B۲B نیاز به مذاکره و پرسش و پاسخ هوشمندانهای دارد؛ بنابراین با توجه به حسایت موضوع بهتر است در کسب و کارهای B۲B از عامل انسانی برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده شود.
رباتها باید با ارزیابی دقیق واکنش مشتریان طراحی شوند
با توجه به اینکه تشخیص احساسات و عواطف انسانی در ارتباط غیرحضوری دشوار است. طراحی رباتی با امکان ارزیابی واکنش مشتری نیز دشوار خواهد بود. این موضوع در زمینه طراحی ربات تلگرام پررنگتر هم میشود. زیرا در چتباتها امکان استفاده از الگوی تن صدای مشتری نیز وجود ندارد. از این رو تشخیص احساسات مشتری و ارائه پاسخ مناسب به او بسیار دشوار است؛ بنابراین قبل از طراحی ربات، برندها باید از طریق تحقیقات مختلف به جمعآوری اطلاعاتی مفیدی برای ارزیابی واکنش مشتریان بپردازند.
استفاده از رباتها برای بهینهسازی فرآیندهای اجرایی کسب و کارها
هر چند رباتها ممکن است در انجام کارهای پیچیده دچار مشکلاتی شوند، اما محول کردن کارهای ساده به آنها بهترین روش بهینهسازی کسب و کارها است. به عنوان مثال طراحی و آموزش رباتی با هوش مصنوعی برای راهنمایی مشتریان در یک سایت تجارت الکترونیک میتواند کمک زیادی به کاهش هزینهها داشته باشد. پاسخگویی به سوالات روتین و انجام کارهای ساده با صرفهجویی در وقت کارکنان امکان رشد و توسعهی بیشتری را برای کسب و کارها فراهم میکند. از سوی دیگر جمعآوری اطلاعاتی مانند سن، شغل و علاقهمندی مشتریان و … به کمک این رباتها میتواند امکان پیشنهاد محصول مناسب برای هر مشتری را نیز فراهم کند.
استفاده از تکنولوژی ربات تلگرام برای بهبود ارائه خدمات به مشتریان
با توجه به رشد فزاینده تکنولوژی در عصر حاضر، بسیاری از کسب و کارها در ارائه خدمات به مشتریان خود دچار مشکلاتی میشوند. اما استفاده از تکنولوژی ربات میتواند با بهینهسازی ارائه خدمات به مشتریان فرصتهای جدیدی را برای کسب و کارها خلق کنند. به عنوان مثال ارائهی روش استفاده از محصول و معرفی امکانات جانبی آن به مشتریان به راحتی میتواند توسط طراحی رباتی با هوش مصنوعی میسر شود.
نتیجهگیری
استفاده از ربات تلگرام و تکنولوژی هوش مصنوعی واقعیت غیر قابل انکار کسب و کارهای امروزی است. زیرا استفاده از این ابزارها در کنار بهینهسازی زمان کارکنان امکان رشد و توسعه کسب و کارها را فراهم کرده و کمک زیادی به بهبود ارائه خدمات به مشتریان میکنند. دنیای تبلیغات و ارتباط با مشتری دنیایی است که مطمئنا اگر ساختار شکن باشید و مسیرهای جدیدی را در آنها بیازمایید به نتایج بزرگتر و بهتری دست پیدا خواهید کرد.